Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/xbox/domains/xboxforum.nl/public_html/wp-content/plugins/fetch_url_links/fetch_url_links.php on line 243
Gaming en onderwijs: hoe gamificatie een revolutie teweegbrengt in leren - Xbox Forum
Gamen Vaardigheden

Gaming en onderwijs: hoe gamificatie een revolutie teweegbrengt in leren

Nu gaming een belangrijke industrie aan het worden is met een waarde van meer dan 120 miljard dollar, is het geen verrassing dat onderwijsinstellingen zich wenden tot videogames voor leerdoeleinden. Deze trend transformeert onderwijs en onderwijsmethoden in leuke, opwindende spellen die ervoor zorgen dat studenten willen leren en informatie onthouden zonder het zelfs maar te beseffen. Deze nieuwe trend staat bekend als gamification en zorgt op veel verschillende manieren voor een revolutie in leren. Ten eerste helpt het studenten vertrouwd te raken met de verschillende aspecten van een onderwerp door middel van games en maakt het het gemakkelijker voor hen om die concepten te onthouden en toe te passen wanneer ze zich in een echte wereld bevinden. Een ander voordeel van gamification is dat het studenten kan helpen essentiële vaardigheden te ontwikkelen die ze voor het leven nodig zullen hebben.

Deze vaardigheden omvatten kritisch denken, probleemoplossing en teamwerk. Daarnaast geeft gamification studenten ook de kans om hun vaardigheden op het gebied van tijdmanagement en aandachtsspanne te oefenen. Er zijn echter enkele nadelen aan gamification. Een punt van zorg is dat het studenten kan afleiden van hun studie en hen kan afleiden van andere activiteiten die belangrijk zijn voor hun groei en ontwikkeling, zoals socializen met vrienden of sporten. Bovendien, als het ontwerp van het spel niet voldoet aan de behoeften van specifieke leerlingen, zijn ze er misschien niet zo in geïnteresseerd en nemen ze het misschien niet serieus. De sleutel tot het oplossen van deze problemen is het vinden van een manier om het plezier en de opwinding van een videogame te integreren in een leerervaring die is afgestemd op de unieke sterke en zwakke punten van elke leerling. Dit zal hen helpen om met het materiaal om te gaan op een manier die waarschijnlijker tot succes zal leiden. Een manier om dit te doen is door games te gebruiken die zijn gebouwd met een persoonlijke benadering, waarbij studenten badges kunnen verdienen en door niveaus kunnen gaan die aansluiten bij hun vaardigheden.

Hierdoor kunnen ze enthousiast worden over leren en hun vaardigheden verbeteren op een manier die leuk, opwindend en lonend is. Een andere optie is om opdrachten opnieuw in te kaderen door ze in te kaderen als zoektochten of missies in plaats van een traditioneel essay. Door dit te doen, kunnen leraren studenten het krediet geven dat ze verdienen voor hun inspanningen en hen aanmoedigen om het opnieuw te proberen als ze in eerste instantie niet succesvol zijn, zegt Manju Banerjee, universitair hoofddocent onderwijs en innovatie aan Landmark College in Putney, Vermont. Andere innovatieve technologieën die het onderwijs transformeren door middel van gamificatie, zijn virtual reality en augmented reality (AR).

Deze meeslepende technologieën stellen studenten in staat om historische locaties te verkennen, de wereld rond te reizen of over wetenschappelijke onderwerpen te leren zonder ooit het klaslokaal te verlaten. Ze kunnen ook experimenteren met nieuwe carrières en levensstijlen door de virtuele wereld van een populair spel zoals Nintendo’s Animal Crossing of andere virtuele levenssimulatoren te verkennen. Hoewel gamification enkele nadelen heeft, is het een belangrijk hulpmiddel voor modern onderwijs en heeft het de potentie om de manier waarop studenten leren voor altijd te transformeren. Het is van vitaal belang dat docenten het belang van deze trend begrijpen en manieren vinden om deze in hun curriculum op te nemen, zodat studenten kunnen leren op een manier die boeiend, inspirerend en bemoedigend is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X